Algemene Voorwaarden

Bedrijfsgegevens

Schakelspecialist
De Rijlst 8
8521 NH Sint Nicolaasga

Geopend op afspraak.

E-mail

webshop@schakelspecialist.nl
Voor webshop gerelateerde vragen, zoals verzending, retourneren en betaalmogelijkheden.

Telefoonnummer & WhatsApp

06-21931105

KvK-nummer

70655472

Btw-identificatienummer

NL002412939B79

Toepasselijkheid

Deze voorwaarden zijn van toepassing als je een product bij ons koopt of hebt gekocht, via de (mobiele) website. We doen ons best om deze algemene voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. In deze algemene voorwaarden staat wat je van ons kunt verwachten en wij van jou.

Soms hebben we aparte voorwaarden bij een product. In dat geval gelden daarnaast deze algemene voorwaarden ook.

Door het plaatsen van een bestelling geef je aan akkoord te gaan met deze algemene voorwaarden.

Het aanbod

Schakelspecialist verkoopt nieuwe brommeronderdelen. In de webshop kun je navigeren naar verschillende categorieën. Een product vermeld altijd duidelijk de prijs van het product (inclusief btw) en de nodige informatie.

Schakelspecialist is niet aansprakelijk voor de gevolgen van typfouten op de website of webshop. Dit mag je ons natuurlijk wel melden, zodat we dit kunnen aanpassen.

De overeenkomst

Schakelspecialist zorgt elke dag voor een veilige web omgeving, zodat jij met een gerust hart bij ons kunt winkelen. Als je iets bestelt bij ons, krijg je daarvan een bevestiging per mail. Tijdens de verzending word je op de hoogte gehouden door middel van e-mails met daarin een Track & Trace code om je pakket te kunnen volgen.

We voegen alle informatie en gegevens die je nodig hebt bij je bestelling, zoals de factuur, deze krijg je per e-mail toegezonden.

Herroepingsrecht

Ben je niet tevreden met je product, dan kun je het product binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. We sturen je een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug; dit gaat in vanaf het moment dat wij de retourzending hebben ontvangen.

We verwachten dat als je niet blij bent met je product, je er niets mee doet waarvan je zelf niet zou willen dat iemand anders dat voor jou zou doen. Doe je dat wel, dan kan het zijn dat je retour niet wordt geaccepteerd of dat je minder of geen geld voor het product terugkrijgt.

Retourneren

Heb je binnen 14 dagen aangegeven dat je je bestelling terug wilt sturen? Dan sturen wij je een bevestiging van de aanvraag en een nieuw product of je ontvangt je betaling binnen 3 dagen terug, nadat wij de retourzending hebben ontvangen. De kosten van een retourzending zijn voor jou. Let op: elektrische onderdelen kunnen niet worden geretourneerd. 

Voeg altijd een kopie van de factuur toe bij je retourzending, anders kunnen wij deze niet verwerken. Producten dienen ongeopend en ongebruikt te zijn. Indien niet aan onze retourvoorwaarden is voldaan, dan behouden wij ons het recht voor om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen.

Producten kunnen niet worden geruild. Mocht je een ander product willen ontvangen of een andere maat/lengte, dan dien je het desbetreffende product binnen de retourtermijn terug te sturen en een nieuwe bestelling te plaatsen in de webshop.

Onvoldoende of niet gefrankeerde retourzendingen worden door ons niet aangenomen, ook hierbij geld dat wij ons het recht behouden om zendingen terug te sturen en jou de verzendkosten in rekening te brengen.

Verzendkosten

Schakelspecialist verzendt de pakketten met DHL. De verzendkosten bij een bestelling in Nederland zijn standaard €6,95. De verzendkosten bij een bestelling in België zijn standaard €8,95. Alle bestellingen boven €75 hebben gratis verzending.

Levering

We streven ernaar om je bestelling binnen 1-5 werkdagen te versturen. Deze levertijd kan niet als bindend worden beschouwd. Schakelspecialist is niet aansprakelijk voor de vergoeding van schade tijdens transport.

Voorraad

In principe geldt: als je het op onze website kunt bestellen, kunnen wij deze producten leveren. Het kan voorkomen dat een product achteraf toch niet meer leverbaar is of een langere levertijd heeft dan verwacht. Als dit het geval is krijg je van ons een e-mail, waarin je kunt kiezen uit 3 opties: het geld teruggestort krijgen, wachten op het product, of we bieden je een goed alternatief aan.

Klachten

Heb je een klacht? Laat het ons weten via e-mail of WhatsApp. Omschrijf je probleem zo duidelijk mogelijk, zodat wij je het beste van dienst kunnen zijn. Je krijgt uiterlijk binnen 2 werkdagen antwoord van ons.

Geschillen

Op de overeenkomsten tussen ons en jij als klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Geschillen tussen ons en jij als klant over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door ons te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door ons als door de klant worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien jij als klant je klacht eerst binnen bekwame tijd aan ons hebt voorgelegd. Wij zijn dus aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de klant dit eerst aan ons, zodat wij samen een passende oplossing kunnen vinden.

Leidt deze klacht niet tot een oplossing, dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de klant een klacht bij ons indiende, schriftelijk (of in een andere door de commissie te bepalen vorm) bij de Geschillencommissie worden gestart.

De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie. De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden door middel van een bindend advies.

Wijzigingen

Schakelspecialist heeft het recht om deze Algemene Voorwaarden te allen tijde te herzien en/of te wijzigen.

Gewijzigd: 28 juli 2021